PROMOCJA!   -20% NA TRAMPOLINĘ STANDARDOWĄ    KOD: ĆWICZWDOMU    

 

Ćwiczenia na trampolinie

Zastanawiałaś się kiedyś skąd wziął się fenomen zwany fitness na trampolinie? Dlaczego zajęcia te cieszą się tak dużą popularnością nieprzerwanie od kilku lat? Co w nich jest, że ludzie "uzależniają" się od zajęć jumping fitness? Za chwilkę odpowiemy na twoje pytania!

 

Na czym polega trening na trampolinie Fit and Jump i czym są zajęcia jumping fitness?

Zacznijmy od tego z czym kojarzą Ci się ćwiczenia na trampolinie? Zgadujemy - w myślach pojawia Ci się wielka trampolina ogrodowa, na której kilka osób wykonuje niedbałe podskoki i salta? Odbijacie się od batuty, siatki i siebie nawzajem?

Otóż nie mamy nic przeciwko podskokom na świeżym powietrzu, jednak nad techniką musimy solidnie popracować!

Trening Fit and Jump to ćwiczenia o wysokiej intensywności o charakterze ogólnorozwojowym. Podczas zajęć wykonujemy precyzyjnie przygotowany układ choreograficzny pod okiem wyszkolonego instruktora. To nie tylko turbo-spalający program treningowy, ale również świetna zabawa! Możemy na chwilę cofnąć się do czasów dzieciństwa i połączyć pożyteczną aktywność fizyczną, z przyjemnymi podskokami w rytm muzyki.

Ale wracając do techniki! Nasze autorskie programy Fit and Jump bazują na skokach prostych typu basic. Zaczynamy od porządnej rozgrzewki, następnie przechodzimy do treningu właściwego, na który składają się klasycznie skoki i elementy wzmacniające konkretne partie ciała. Podczas tych drugich opcjonalnie wykorzystywane są akcesoria fitness takie jak mata, gryfy, obciążenia, hantelki, gumy oporowe, kettle itp. Trening kończy stretching, trwający około 5-10 minut - w zależności od układu jaki przygotuje instruktor w część tą mogą zostać wplecione elementy rollowania.

 

Co jest ważne podczas wykonywania tych ćwiczeń?

Zasada numer jeden: nie rotujemy kolan! To bardzo ważne!

Rotacje, skoki szpagatowe, wielokrotne wybicia na pojedynczej nodze - wszystkie te figury są niedozwolone w trakcie trwania zajęć w naszym klubie w Łodzi! Dlaczego? Skoki te są niezwykle kontuzjogenne, nie tylko w odniesieniu do stawów kolanowych, ale również kostek, stóp, pleców, miednicy oraz kręgosłupa. Jeśli chcesz zadbać o swoje zdrowie i nie narażać mięśni i kości na ryzyko kontuzji na treningu słuchaj uważnie poleceń instruktora.

Zasada numer dwa: napinaj brzuch!

Napięte i kontrolowane mięśnie brzucha przydają się do utrzymania równowagi. Ale nie tylko! Spinając brzuch aktywujesz mięśnie głębokie - core, które są gorsetem utrzymującym twoja sylwetkę w odpowiedniej pozycji podczas ćwiczeń. Dzięki temu zadbasz o zdrowe plecy i spalisz więcej kalorii - tak, to nie żart! Już dawno badania pokazały, że najlepsze ćwiczenia aktywujące mięśnie brzucha i spalające tkankę tłuszczową wcale nie polegają na leżeniu na macie i robieniu setek brzuszków - postaw na skoki, skosy w pionie, skakankę, pajace. Uwierz nam, trenerzy nie bez powodu krzyczą co chwila "Trzymaj brzuch!", "Pamiętaj o napinaniu mięśni brzucha!" - wykonuj polecenia w 100%, a po paru minutach sama poczujesz w jak dużym stopniu twoje mięśnie głębokie są angażowane podczas "niewinnego" podskakiwania.

Zasada numer trzy: uginaj kolana!

Jumping fitness nie polega na wybijaniu się jak najwyżej, wręcz przeciwnie! Nasza głowa i barki pozostają na tej samej wysokości, nie zmieniają swojej pozycji! Fitness na trampolinach ma na celu aktywowanie mięśni głębokich i maksymalne zaangażowanie całego ciała, z naciskiem na dolne partie sylwetki. Pozycja naszego tułowia pozostaje przez większość ćwiczeń taka sama, nie kręcimy kółek biodrami, nie przenosimy ich w przód i w tył - nasz gorset, tj. mięśnie core, odpowiednio napięte nie pozwolą naszym plecom zmienić ułożenia. Nasze kolana odgrywają tutaj kluczową rolę. Zapomnij o wybijaniu się na batucie na prostych nogach, a jeszcze gorzej - na przeprostach! W każdej dziedzinie fitness kluczowym elementem wyjściowym większości pozycji są "lekko ugięte kolana" - i tej zasady trzymaj się również podczas skakania!

 

Przykładowe skoki:

-pajac (wykonujesz klasycznego pajaca na trampolinie)

-skosy (skoki wykonujesz po skosie utrzymując biodra prosto - w niezmienionej pozycji)

-nożyce

-bieg w miejscu

-podstawowy, tzw. "luz"

-do boku i do przodu (nogi blisko siebie, kolana ugięte, skaczemy w przód i w bok)

Część wzmacniająca zależy od inwencji trenera. Może on oprzeć się na prostych przysiadach, pompkach, zakrokach, wykrokach, deskach wykonywanych na macie. Jednak może urozmaicić klasyczne ćwiczenia dokładając obciążenie lub wykorzystać podczas wykonywania ćwiczeń trampolinę. Tak, dobrze widzisz!

Batuta trampoliny jest idealną nawierzchnią do wykonywania pozycji leżących i w podporach. Jeszcze bardziej angażowane są tutaj mięśnie głębokie, gdyż powierzchnia trampoliny nie jest tak stabilna jak podłoga - nasze ciało musi wykonać podwójną pracę aby utrzymać odpowiedni balans.

Kolejnym plusem ćwiczenia na trampolinie podczas części wzmacniającej jest fakt, iż osoby bardzo szczupłe czują duży dyskomfort podczas pozycji leżących wykonywanych na klasycznej macie. Maty te zwykle są za cienkie i nie izolują dostatecznie kości biodrowych, miednicy, bądź kręgosłupa od podłogi. W wyniku czego występuje ból podczas wykonywania konkretnego ćwiczenia. Jeśli i Ty masz tego typu problem jest to kolejny argument za aby dać szansę trampolinie i spróbować ćwiczeń Fit and Jump w naszym klubie lub własnym domu.

 

Ćwiczenia na trampolinie - korzyści

Zastanawiasz się pewnie jakie korzyści niosą za sobą te, wydawałoby się banalne, ćwiczenia na trampolinie. Jumping fitness opierający się na programach Fit and Jump przede wszystkim wymodeluje sylwetkę zarówno kobiet jak i mężczyzn! Wiemy, że efekty wizualne wiodą prym kiedy wprowadzacie w życie zdrowe odżywianie, fitness lub jesteście w tej "przerażającej" fazie, która nazywa się odchudzanie.

Trening ten pozwala spalić nawet 800kcal w ciągu godziny zegarowej! Nie wierzysz? Przeczytaj artykuł, który poddaje analizie ćwiczenia z opaską pomiarową Mi Band 3 - badania wyraźnie pokazują, że... efekty są zaskakujące!

Ćwiczenia na trampolinie stawiają na maksymalne spalanie tłuszczu, podkręcenie metabolizmu, poprawę wydolności organizmu oraz naszą kondycję. Podczas rytmicznych skoków dobrze się bawisz, a co za tym idzie twój organizm produkuje całą masę endorfin - hormonów szczęścia, które znacząco wpływają na twoje zdrowie fizyczne i psychiczne.

Fitness ma nie tylko zbawienny wpływ na sylwetkę, a nasze odchudzanie dzięki niemu przynosi lepsze efekty. To również narzędzie, które znacznie zmniejszy ryzyko kontuzji, czy to podczas aktywności fizycznej, czy codziennych obowiązków.

Trening na trampolinie charakteryzuje się niskim stopniem forsowania stawów podczas ćwiczeń. Batuta trampoliny amortyzuje nasze skoki, odpowiednio dobrane obuwie trzyma w ryzach nasze kostki i stopy. Ta forma aktywności jest odpowiednia dla każdego - niezależnie od wieku, kondycji fizycznej, płci czy stanu zdrowia. Na zajęcia Fit and Jump możesz przyjść nawet po odbytych kontuzjach - nasz sprzęt używany jest do rehabilitacji i nie wpłynie negatywnie na twoje zdrowie, a wręcz pomoże i usprawni codzienne funkcjonowanie.

Ilu gości w naszym fitness klubie tyle celów. Codziennie widujemy całą masę kobiet i mężczyzn, którzy przychodzą do naszego łódzkiego zakątka po to aby wesprzeć treningiem wprowadzone w życie zdrowe odżywianie, zadbać o swoje zdrowie, wysmuklić sylwetkę, spalić masę kalorii, zrobić coś dla ciała, ale również dla swojego ducha - wysiłek fizyczny ma na celu nie tylko spalanie tłuszczu, ale również rozładowanie gromadzonego w nas napięcia, jest to doskonałe lekarstwo eliminujące stres i nerwowość. Możesz być pewna, że bez względu na to co skłoniło Cię do pojawienia się w naszym fitness klubie, na pewno wyjdziesz z niego z tym czego potrzebowałaś.

 

Kilka podstawowych informacji o trampolinie Fit and Jump:

Co musisz wiedzieć o naszej trampolinie żeby móc przystąpić do ćwiczeń? Stosunkowo niewiele!

Sprzęt ten składa się z dwóch części - trampolina i maszt, który mocuje się w kilka sekund. Proste prawda? Co więc jest w niej tak wyjątkowego, że wyróżnia się na tle innych tego typu sprzętów dostępnych na rynku?

Najważniejszym atutem jest to, że jest to w pełni polski produkt! Została ona zaprojektowana i wykonana w Polsce w pełni z polskich produktów. Wszystko odbywa się na miejscu, w sercu naszego pięknego kraju - mieście Łódź. Fit and Jump stawia na jakość, trwałość i bezpieczeństwo.

Trampoliny fitness dostępne na rynku w dużej mierze produkowane są w Chinach z wadliwej jakości materiałów. Nie tylko eksploatacja tego typu sprzętów pozostawia wiele do życzenia, ale również mają one niekorzystny wpływ na twoje zdrowie podczas wykonywania ćwiczeń. Ćwiczenia na sprzętach, które nie przeszły testów są po prostu niebezpieczne. Jeśli kiedykolwiek miałaś do czynienia z trampoliną "no name" przyjdź do nas i sprawdź co znaczy trening na dobrej jakości sprzęcie.

Nie masz możliwości pojawić się w klubie fitness? Fit and Jump ma dla Ciebie rozwiązanie - trampolina do domu!

Więcej na ten temat znajdziesz klikając w link: https://www.fitandjump.pl/trampolina-do-domu

 

Obalamy mity!

Tak szybko jak trening na trampolinie podbił serca fitness freaków tak samo szybko pojawiły się mity i spekulacje jakoby ćwiczenia te wpływały negatywnie na stawy i mięśnie dna miednicy.

Nie możemy wypowiadać się za wszystkich producentów trampolin i instruktorów tego typu zajęć. Ale możemy co nieco wyjaśnić w kwestii trampoliny i programów treningowych naszego autorstwa.

Już wcześniej wspomnieliśmy o bezpieczeństwie i wysokiej jakości naszych produktów, więc nie będziemy się dłużej rozwodzić na ten temat. Dodamy tylko, że nasza trampolina jako jedyna posiada Certyfikat Instytutu Sportu - Państwowego Instytutu Badawczego i jest wykorzystywana w placówkach rehabilitacyjnych.

Więc co z tą miednicą i kolanami?

Jeśli chodzi o stawy możesz być spokojna - ćwiczenia na trampolinie nie obciążają stawów, a wręcz je odciążają! Batuta amortyzuje nasze wybicia i skoki dzięki czemu kolana i wszelkie inne stawy są chronione.

Program treningowy został opracowany przez specjalistów w dziedzinie fitnessu i fizjoterapii. Składa się on z prostych, bazowych skoków. Nie wykonujemy rotacji, skoków szpagatowych, nie opieramy się nadmiernie o maszt, ani nie wybijamy ponad jego obręcz. Nie zobaczysz na naszych zajęciach akrobacji, wybić i opadów na kolana i wszelkich innych tego typu cyrkowych sztuczek.

Dzięki temu, że nie forsujemy się podczas skoków, nie rzucamy biodrami, nie zadzieramy nóg do klatki piersiowej i trzymamy mocny, napięty brzuch, wedle zaleceń instruktora, nie ma obawy o rozluźnienie dna miednicy i niekorzystny wpływ ćwiczeń na delikatne części ciała kobiet i ich zdrowie.

 

Po zapoznaniu się z dokładnym opisem ćwiczeń na trampolinie nie pozostaje Ci nic innego jak przetestowanie tej aktywności fizycznej na własnej skórze! Sprawdź sama jakie efekty mogą przynieść te ćwiczenia.

Jeśli potrzebujesz porady lub więcej informacji, fitness wiedzie prym w kręgu twoich zainteresowań, wystarczy, że napiszesz do nas, a my udzielimy rady i postaramy się rozwiać wszelkie wątpliwości.