PROMOCJA!   -46% NA PROGRAMY TRENINGOWE    KOD: TRENUJWDOMU    
Przeziębienie vs. trening - czy musimy rezygnować z ćwiczeń?

Przeziębienie vs. trening - czy musimy rezygnować z ćwiczeń?

Zabierając ostatnie letnie promienie słońca, jesień zbliża się wielkimi krokami, a razem z nią spada nasza forma psychiczna i pojawiają się problemy zdrowotne.

Zimny wiatr, rzęsisty deszcz i niższa temperatura otoczenia powodują osłabienie naszego organizmu. Katar i ból gardła to pierwsze symptomy przeziębienia. Ale co w takim wypadku z treningami? Powinniśmy odpuścić i spędzić wieczór pod kocem, czy konsekwentnie i zwyczajowo iść na ulubione zajęcia?

Kiedy przez wiele miesięcy przyzwyczajasz swoje ciało do regularnego treningu, wypracowujesz lepszą formę i przede wszystkim lubisz to, co robisz, ciężko zrezygnować Ci z zajęć na kilka dni.

Mimo wszystko warto zawsze przeanalizować, czy nie lepiej zostać w domu i dać organizmowi odpocząć. Przede wszystkim wsłuchaj się w swój organizm i przeanalizuj symptomy choroby. Kiedy bolą Cię mięśnie i stawy, masz gorączkę lub biegunkę, pozwól swojemu organizmowi odpocząć. Dał Ci przecież jednoznaczną informację o tym, że próba podjęcia wysiłku fizycznego może pogorszyć jego stan. Chwila lenistwa pod kocem z kubkiem ciepłej herbaty z odrobiną domowego soku malinowego rozgrzeje Cię i pozwoli Ci szybciej dojść do siebie.

Sytuacja wygląda lepiej kiedy spadek odporności objawia się jedynie katarem, bólem gardła, czy głowy. Spełniając odpowiednie warunki i sprawnie przygotowując się do treningu, masz nawet szansę w porę obronić się przed rozwojem choroby. Ćwiczenia mogą pozytywnie wpłynąć na dotlenienie ciała i przyspieszenie przepływu komórek odpornościowych, które walczą z niechcianymi bakteriami. Przede wszystkim pamiętaj, aby wybrać do ćwiczeń odpowiednie miejsce, które nie wywoła szoku termicznego Twojego organizmu. Zrezygnuj z biegania po parku na świeżym powietrzu i zorganizuj ulubiony trening w pokojowej temperaturze. Idealnym rozwiązaniem są ćwiczenia z trampoliną w domu przed telewizorem :)

Pamiętaj też, że Twoje ciało jest słabsze niż zwykle i nie przesadzaj z intensywnością ćwiczeń.

Wsłuchaj się w siebie. Nie ścigaj się z chorobą i nie rób nic na siłę. Nasilające się dolegliwości takie jak kaszel, duszności czy wzrost temperatury ciała to ważne sygnały dla Ciebie, że czas zakończyć ćwiczenia.

Zawsze masz możliwość wyboru, ale pamiętaj, że Twoje zdrowie jest najważniejsze! Lepiej jest jednak zapobiegać, niż leczyć. Zwróć uwagę na fakt, że osoby uprawiające regularnie sport dużo rzadziej zmagają się z chorobami i zdecydowanie łatwiej dochodzą do zdrowia.

To co? Ćwiczymy z Fit and Jump? :)